Autóüveg és szélvédő cseréje, amit elvégzünk akár otthonában, illetve telephelyén is! Budapest területén ingyenes kiszállással.
Forgalmazott termékeink rendelkeznek az "E", európai szabvány
szerint elfogadott minősítő jellel.
AUTÓÜVEG: EREDETI - UTÁNGYÁRTOTT
Az autóüveg nagy részét a vezető eredeti alkatrészgyártók állítják elő, de jelentős arányt képviselnek az utángyártott autóüveg gyártói is. Minden utángyártott autóüveg meg kell feleljen az eredeti műszaki követelményeknek.
Mint sok más alkatrész a gépjárművön a szélvédő üvegeknek is kibővült a funkciója. A ragasztó, tömítő technológiával az autóüveg közvetlenül a karosszéria, keretbe ragaszthatják. A közvetlenül ragasztott autóüveg szerves alkotó részévé válik a karosszériának, és hozzájárul a konstrukció merevségéhez, ezzel lehetővé téve, hogy a gépkocsi könnyebb, gazdaságosabb, biztonságosabb és külalakra szebb legyen. Azonos terhelés mellett az utastér sokkal kisebb mértékben csavarodik el, mint a be nem ragasztott autó üvegek esetén, jobb az úttartás, kisebb a belső zaj. Mivel az autó üveg szerkezeti elemmé vált, olyan rögzítést kellett találni, mely a keletkező erőket megfelelően átadja, de a karosszéria és a különböző merevsége és hőtágulása miatt az autóüveg nem károsodik. Ezek a látszólag ellentétes szempontok rugalmas ragasztás alkalmazása révén oldódnak fel.A szélvédő és minden autóüveg beragasztása igen fontos biztonsági tényező, hiszen a legtöbb utas oldali légzsák ütközés esetén, vagy boruláskor a szélvédőnek támaszkodik.
AUTÓÜVEG RAGASZTÁS - technológiai leírás
Megkülönböztetünk technológiai szempontból kétféle szélvédőt, az úgynevezett gumis ill. ragasztott autóüvegeket. A másik típusú gumis szélvédő a behúzós, melyet előbb az üvegre helyezünk fel, és egy behúzó madzag segítségével áthúzzuk a karosszéria erre kialakított peremén. Ez az úgynevezett Z profilos gumikeret. Ragasztott autóüveg esetén először a régi autóüveg eltávolítása történik meg, mely lehetséges kézi kivágóval, drótos kivágással, illetve gépi kivágóval. Ezután a karosszéria letisztítása következik, a ragasztóanyag maradékok eltávolítása a karosszéria peremről. Ezután tisztítószerrel történő megtisztítása úgy a peremnek és az üvegnek is. Száradás után a primerek felhordása, körbefutó díszkeret esetén annak a szélvédőre történő felrakása. Ragasztóanyag felhordása körben az üvegre. Varratmagasság kb. 8-10 mm. Szélvédő beszerelés az üveglap besüllyesztése szívókorongos üvegfogóval, középre a karosszériába. Majd erős felhúzása, míg a díszkeret nem érinti a karosszériát. Ezután az üveg kívülről történő ragasztószalaggal való rögzítése történik, illetve ékelése következik. Ezek a száradás alatt a karosszérián maradnak. Végül a burkolatok visszaszerelése történik. A száradási idő a ragasztó és a hőmérséklet függvénye. Kb.: 1-4 óra.